Stoków narciarskich

Stronie Śląskie - ON CZARNA GÓRA S.A.

W sezonie 2008/2009 na terenie ośrodka Czarna Góra, znajdującego się kilka kilometrów od miejscowości Stronie Śląskie uruchomiony został kompleksowy system zarządzania ośrodkiem narciarskim z zapleczem hotelowym, gastronomią i wypożyczalniami sprzętu.

Ośrodek narciarski Czarna Góra to 3 koleje linowe, 8 wyciągów orczykowych, hotele -apartamenty, wypożyczalnie sprzętu i punkty gastronomiczne.

Do chwili obecnej w ramach zamówienia firma BASE System dostarczyła i uruchomiła:

-system sprzedaży biletów i elektronicznej obsługi klienta
-system obsługi hotelu- apartamentów wraz z system kontroli dostępu
-hotelową sieć WiFi
-system nagłośnienia
-system monitoringu CCTV
-system rejestracji czasu pracy
-połączenie światłowodowe umożliwiające integracje wszystkich elementów systemu

Kompleksowe rozwiązanie, które funkcjonuje na terenie ośrodka pozwala na sprzedaż karnetów w kasach stacji narciarskiej, jak również w hotelu. Goście hotelowi mają możliwość zakupu jednego karnetu już w recepcji hotelu, bez konieczności podchodzenia do kasy wyciągu.

Na terenie ośrodka funkcjonuje wewnętrzna karta płatnicza, która umożliwia dokonywanie płatności bezgotówkowych w punktach gastronomicznych, na stoku i wypożyczalniach przy pomocy zasilonej wcześniej karty zbliżeniowej, co znacznie zwiększa wygodę i zadowolenie klientów.

System hotelowy obsługuje grafik rezerwacji, naliczanie opłat i fiskalizacje oraz kontrolę dostępu do każdego z apartamentów przy pomocy karty hotelowej pełniącej role klucza. Na chwilę obecną system obsługuje trzy hotele, docelowo obsługiwane będzie 5000 apartamentów w ramach kompleksu Czarna Góra.

Uruchomiony system BASE_Ski współpracuje z portalem www.e-skipass.pl, dzięki czemu możliwe jest kupno karnetu przez internet przed planowanym wyjazdem, w atrakcyjnej cenie.

Ośrodek Czarna Góra należy też do systemu wspólnej karty Sudety Ski wraz z wyciągami w Zieleńcu i Karpaczu. Jeden karnet uprawnia do korzystania z kilkudziesięciu wyciągów na terenie wymienionych kompleksów.

Oprogramowanie systemu zainstalowano na centralnym serwerze, uruchomiono również serwer rezerwowy, gdzie równolegle zapisywane są wszelkie dane i operacje. Czas przepięcia serwera w razie awarii i powrót do pełnej funkcjonalności systemu trwa maksymalnie 7 minut.

Ze względów bezpieczeństwa cały kompleks jest monitorowany przez system kamer CCTV.

System jest w całości zdalnie zarządzany i administrowany z siedziby firmy BASE System.

Pion informatyczny czuwa nad poprawnością funkcjonowania obiektu, a także jest odpowiedzialny za wprowadzanie wszelkich zmian konfiguracyjnych.

Dostarczony system spełnia oczekiwania klienta, o czym mogą świadczyć wystawione referencje, a także fakt, iż całość jest w dalszym ciągu rozbudowywana – na sezon 2013/14 planowane jest uruchomienie systemu obsługi dla szkół narciarskich oraz rozszerzenie hotelowego systemu kontroli dostępu i CCTV dla kolejnych apartamentów.